Helgen i sig

I fredags åkte vi ut till sommarstugan. Riktigt härligt att komma ut dit.. men det såg förjävligt ut överallt. Alla land jag rensat var igenväxta så det är bara att ta tag i det någon dag. Gräset var högt och det var 28! grader inne i stugan.
Det var bara att öppna fönster och dörrar för att få in lite kyla där. Sen blev det grillning och tvättning + fyllning av poolen. Men det blev inte mycket vatten i den innan vi skulle lägga oss.. bara 10 cm eller nåt. Men fortsatte att fylla den på lördagen så ^^

Lördagen började vid åtta då jag gick upp. Åt lite frukost fortsatte att fylla poolen. Älsklingen började klippa gräset och jag började rensa bort lite gräs där jag tyckte det var för högt. Brännde mig flera gånger på brännässlor. Det är inte skönt kan jag meddela :p Sen blev jag hungrig så gick inte och gjorde lite mat. Sen var det latning i hängmattan en stund och sen ville Nora inviga sin pool. Så söt var hon när hon badade i den :)

Sen kom F ut och hälsade på. Det var riktigt skoj och tiden bara flög iväg. Vi bestämde oss för att åka ut och bada så vi for in till stan och köpte fika och sen åkte vi till Svalnäs för att bada. Det var sjukt kallt i vattnet. Jag lär inte bada på flera veckor nu :p Men det var skönt med lite svalka i alla fall: Sen åkte vi och köpte mat och åkte tillbaka till stugan. Satte oss och pratade om allt möjligt och tiden bara flög i väg. Älsklingen gick och la sig och jag o F fortsatte att sitta o prata. Hon åkte inte hem förrän vid halv ett! Så då gick jag och la mig MÅNGA myggbett rikare o de kliar nåt enormt kan jag ju meddela :p

Söndagen blev att plocka iordning o sen åkte vi till Götene och hämtade F (inte lätt me alla dessa Fare i mitt liv just nu :p) Sen bar det av till Vänersborg där vi lämnade in Älsklingens telefon för den skulle låsas upp. Jag var hungrig så vi gick och åt mat o glass. Gottigt var det. Sen visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så vi bestämde oss för att åka till Uddevalla och kolla på den bilen F ville kolla på. Det blev ett bilköp och jag tror han är mycket Nöjd =) 

Sen tillbaka till Vänersborg och hämta telefonen och sen hem! Jag var skittrött så det var riktigt skönt att komma hem!
Nu hör jag att Nora har vaknat så bäst att ta upp henne så hon får lite mat i sig =)

Good Luck and Have Fun!



Kommentarer
Postat av: Fia

Haha jag har massor med myggbett också :( Kliar asmkt! :S

2009-06-29 @ 19:05:23
URL: http://svung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0